Süni intellekt nədir?

Süni intellekt nədir?


Süni intellekt (Artificial Intelligence) geniş mənada maşın və ya sistem tərəfindən göstərilən insana bənzər hər hansı davranışa aiddir. Süni intellektin ən əsas formasında kompüterlər keçmiş oxşar davranış nümunələrindən geniş məlumatlardan istifadə edərək insan davranışını “mimika
etmək” üçün proqramlaşdırılmışdır. Bu, pişik və quş arasındakı fərqləri tanımaqdan tutmuş istehsal müəssisəsində mürəkkəb fəaliyyətlərin yerinə yetirilməsinə qədər dəyişə bilər.
İstər dərin öyrənmə, istər strateji düşüncə, istərsə də AI-nin başqa bir növü haqqında danışırsınızsa, onun istifadəsinin əsası ildırım sürəti ilə cavab tələb edən vəziyyətlərdədir. Süni intellektlə maşınlar nəzarət altında, nəzarətsiz və ya
gücləndirilmiş öyrənmə vasitəsilə problemləri həll edərək bir göz qırpımında səmərəli işləyə və böyük həcmdə məlumatı təhlil edə bilər.

Süni intellekt niyə vacibdir?


• Süni intellekt təkrarlanan öyrənmə və məlumatların kəşfiyyatını avtomatlaşdırır. Lakin süni intellekt aparatla idarə olunan robot avtomatlaşdırmadan fərqlidir. Əl işlərini avtomatlaşdırmaq əvəzinə, AI tez-tez, yüksək həcmli, kompüterləşdirilmiş tapşırıqları etibarlı və yorulmadan yerinə yetirir. Bu tip avtomatlaşdırma üçün sistemi qurmaq və
düzgün suallar vermək üçün hələ də işçi qüvvəsi tələb olunur.

•Süni intellekt mövcud məhsullara zəka əlavə edir. Əksər hallarda AI fərdi proqram kimi satılmayacaq. Bunun əvəzinə artıq istifadə etdiyiniz məhsullar AI imkanları ilə təkmilləşdiriləcək, məsələn Siri yeni nəsil Apple məhsullarına xüsusiyyət kimi əlavə olunur. Avtomatlaşdırma, danışıq platformaları, botlar və ağıllı maşınlar evdə və iş yerində təhlükəsizlik kəşfiyyatından investisiya təhlilinə qədər bir çox texnologiyaları təkmilləşdirmək üçün böyük həcmdə məlumatlarla birləşdirilə bilər.
• Süni intellekt verilənlərin proqramlaşdırma ilə məşğul olmasına imkan vermək üçün mütərəqqi öyrənmə
alqoritmləri vasitəsilə uyğunlaşır. Süni intellekt verilənlərdə struktur və qanunauyğunluq tapır, ona görə də alqoritm bir bacarıq əldə edir: təsnifatçı və ya proqnozlaşdırıcı. Beləliklə, alqoritm özünə şahmat oynamağı öyrədə bildiyi kimi, növbəti səfərində insana hansı məhsulu tövsiyə edəcəyini də özü öyrədə bilər. Və modellər yeni məlumatlar gəldikdə
uyğunlaşır. Backpropagation, ilkin cavab tamamilə düzgün olmadıqda modelə təlim və əlavə məlumat vasitəsilə tənzimləməyə imkan verən süni intellekt texnikasıdır.


Süni intellektin qısa tarixi :


1949-cu ilə qədər kompüterlər əmrləri yerinə yetirə bilirdilər, lakin bu əmrləri saxlaya bilmədiklərindən nə etdiklərini xatırlaya bilmirdilər. 1950-ci ildə Alan Turinq “Hesablama Maşınları və Kəşfiyyat” adlı məqaləsində ağıllı maşınların necə qurulacağını və bu zəkanın sınaqdan keçirilməsini müzakirə etdi.

Beş il sonra ilk süni intellekt proqramı Dartmutda Süni
İntellekt üzrə Yay Araşdırma Layihəsində (DSPRAI) təqdim olundu. Bu hadisə növbəti bir neçə onillikdə süni intellektlə bağlı araşdırmaları sürətləndirdi.1957-1974-cü illər arasında kompüterlər daha sürətli, daha ucuz və daha əlçatan oldu. Maşın öyrənmə alqoritmləri təkmilləşdi və 1970-ci ildə DSPRAI-nin aparıcılarından biri Life Magazine-ə dedi ki, orta zəkaya üçdə bir insanın ümumi
intellektinə malik maşın olacaq. Səkkiz il.
Müvəffəqiyyətlərinə baxmayaraq, kompüterlərin məlumatı səmərəli şəkildə saxlaya və ya tez emal edə bilməməsi növbəti on il ərzində süni intellektin axtarışında maneələr yaratdı.
Süni intellekt 1980-ci illərdə alqoritmik alətlər dəstinin
genişləndirilməsi və daha çox ayrılmış vəsait hesabına yenidən canlandırıldı. John Hopefield və David Rumelhart
kompüterlərə təcrübə vasitəsilə öyrənməyə imkan verən “dərin öyrənmə” üsullarını təqdim etdilər. Edvard
Feyqenbaum insan qərarlarını təqlid edən “ekspert sistemləri” təqdim etdi. Hökumət maliyyəsinin olmamasına və ictimai
şırıngaya baxmayaraq,süni intellekt inkişaf etdi və növbəti iki onillikdə bir çox mühüm məqsədlərə nail olundu. 1997-ci ildə şahmat üzrə dünya çempionu və qrossmeyster Qari Kasparov IBM-in Deep Blue adlı şahmat kompüter proqramına məğlub oldu. Həmin il Dragon Systems tərəfindən hazırlanmış nitqin tanınması proqramı Windows-da tətbiq olundu. Cynthia
Breazeal həmçinin emosiyaları tanıyan və nümayiş etdirə bilən Kismet adlı robot hazırladı.


2016-cı ildə Google-un AlphaGo proqramı Go ustası Li Se- dolu, 2017-ci ildə isə poker oynayan superkompüter Libratus ən yaxşı insan oyunçularını məğlub etdi.

Proqramlaşdırma dilləri üçün oxuyun.

Qeydiyyat Formu

ATL Akademiyada qeydiyyatdan keçmək, tədris proqramı ilə yaxından tanış olmaq və ya əlavə suallarınızın cavablandırılması üçün formu doldurun, sizinlə zəng vasitə ilə əlaqə saxlayaq.